Saturday, August 22, 2009

ramadhan kali ini...1st time for me and them..


tamat satu puasa hari ini...sekian kalinya kali ke 21 ak menyambut ramadhan..tp tak tau la kali ke bape puase kan..tak ingt dah tahun pertama ak mule berpuase penuh..=)..urm mungkin ada yg sudah usai berterawih..anak2 kecil berlari mengejar moreh..mungkin tidak lupa mat2 muda..konon2 tak nak..tp dari rakaat ke-19 dah terbayang kueh mueh..hehe..takpe2..itu sedikit ganjaran dan sadaqah dr mereka untuk mndpt pahala menjamu yg berpuase sempena bulan mubarak ini....

kali ini..ramadhan kali ini..hurm..
gembira buat mereka yg pertama kali berpuasa sbg sang isteri..
kali pertama menyedia juadah berbuka untuk suami tercinta..mungkin dah terbayang di akhir2 bulan bersama shopping baju raya kan..
pada si isteri...tingkat kan pahala menjadi wanita terbaik buat si dia.(dedicated pesanan khas buat kawan2 yg baru kawin tahun ni kan...)
tak lupa pada suami yg pertama kali berbuka bersama isteri...
bantai je la ape yg dorang masak tuk buke tuh..hehe

aisshh..terus masuk topik laki bini kan..hehe..well..i dah besar and dewasa..itu yg penting...

taklupe..mungkin ada yg gembira berpuasa bersama anak pertama...beraya nnti dgn kehadiran cahaya mata penyeri tumah tangga..erm..ni khas tuk yg mungkin sedang bermadu rindu...kurang kan sikit kerakusan menjalin cinta antara kamu di kala bulan mulia..(hehehe..dasyat tak ayt ak nih)haha...nvm..anggap sperti hiperbola dalam sastera..
pada kapel2 yg pertama kali berbuke bersama2...best..sgt seronok kan..alangkah best kalo lepas puase dpt bersama2 beriringan ke masjid meneruskannya dgn tarawih...hehe....
tulus dalam hati...tetapkan semua ini untuk mencari keredhaan-Nya...
mungkin kamu berdua dah berpk untuk sedondon di hari kemenangan..hehe..(impian ak sekian dari dulu lagi...upss..hehe)takpe2...
practice make perfect...try to be calon isteri solehah dan suami mithali..hehe

selain itu...mungkin ini ramadhan kali pertama dlm kesedihan...
tiada ayah atau ibu yg tercinta menyambut puasa seperti tahun lepas2....mungkin tiada anak yg tersayang kerana musibah yg menimpa...usah biarkan diri mu dibelengu kesedihan..percaya la..mereka yg meninggal kan kita gembira untuk melihat kita bahagia menyambut puasa ini...maka kita raikan dgn segala tulus doa dari hati buat yg tiada k..hehe..tak mo sedih2...hehe
tergerak dr asar td tuk taip post sal ni...hehe...bg gembira mahupun mereka yg sedih...
mungkin tanpa yg tercinta..atau sedang seronok bersama tersayang...
sambutla bulan mulia ini dgn sepenuh hati...
ada hikmah disebaliknya...=)

dan aku...ramadhan kali ini..
pertama kali tanpa si dia...

salam berpuasa..jgn lupe niat tuk esok..

sleep asus~~

5 Comments:

FRM said...

aiseh.. ending die mnunjukkan article ni based on ur jiwangness.. :P

nurhaz said...

to frm>jiwang ker?hehe..bukan jwang..tp bersastera je lebih..gune imahinatif anda sebaiknya

Bazzstary said...

mne die pergi?xley pggl blk ke

nurhaz said...

bile pergi dari hidup..masih boleh dipanggil..namun bile ia pergi dari hati..erm..
mungkinkah akan kembali..

hehe=p

ijad said...

selamat berpuasa..jangan lupa bersahur...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online